maandag 21 november 2011

Quilt Bee.

Iedere maand ga ik met vier andere quiltsters naar de Quilt Bee bij mijn favoriete quiltwinkel.
Regelmatig maak ik  foto's van prachtige werkstukken die op zo'n avond geshowd worden. 
Vanmiddag ontdekte ik dat ik daar al een poosje niets van heb laten zien.
Deze mooie quilt is van Kaffe Fassett lapjes. Als ik zo naar deze quilt kijk bedenk ik mij, dat het wel erg lang geleden is dat er foto's van de Bee getoond zijn.
Deze twee quilts zijn gemaakt van het patroon Pie and Tarts, ontworpen door Sue Daley.
Leuk om  te zien hoe anders ze zijn geworden door het verschillend kleurgebruik.
Dit is ook een mooie geworden, hij zal ook best wel een naam hebben, maar die weet ik niet meer.
Zien jullie ook die mooie quilts die aan de muur hangen, dat uitzicht hebben wij iedere maand.
Deze mooie quilt is gemaakt door een quiltster die alleen maar grote quilts maakt.
Kleiner dan 200 cm x 300 cm maakt zij liever niet, en denk nou niet dat zij daar lang mee bezig is.
Welnee, het gaat bij haar als een speer.
Wie deze quilt gemaakt heeft weet ik niet zeker, maar het is een patroon van Lynette Anderson.
"Scandinavion Snowball" heet het patroon, en ik heb deze quilt al op verschillende blogs langs zien komen.
Op de laatste Bee had Lia haar zwartepieten krans bij zich, de krans is nog niet helemaal klaar, maar ziet er wel al heel erg leuk uit.
Twee dames van de Bee zijn met de Camelot quilt bezig.
Het bovenste blok is neergelegd zoals die in elkaar gezet gaat worden.
Het blok daaronder is al in elkaar gemaakt, vandaar het maat verschil.
En hier links zie je hoe het geheel gaat worden. Dit plaatje heb ik van het" wereld wijde web" afgehaald.
Het is iedere maand weer een verrassing wat wij te zien krijgen. En ook Evy en Petra zitten niet stil. Zij zorgen ervoor dat er in de winkel ook iedere keer weer mooie lapjes, patronen, garen en allerlei leuke hebbedingetjes te zien en te koop zijn.

6 opmerkingen:

Wieke van Keulen zei

Wat een prachtige foto's en wat is er aan mooie projecten gewerkt, Dank voor het delen, Ans!

Kiekplaotiesenzo zei

blijf foto's maken! Ik geniet van deze prachtige werkstukken. groet.

Beertje Zonn zei

Dank je wel voor de foto's!
Beren groetjes van,

Beertje Zonn

Johanna Zweden zei

O wat heb ik zitten genieten, dan je wel, dat je me dit moois hebt laten zien.
Groetjes Joke en ik hoop dat jullie nog vele Bee´s hebben dan kan ik volop genieten van al dit moois

sylvia zei

wat een mooie pie and tarts!!!
ja, TExel is heerlijk, we zijn er al vaak geweest.....wonen ook aardig in de buurt en toch is het op een eiland of je ver weg bent....
groetjes

Plakhuis zei

Wow, wat een prachtige foto's. Wat een mooie projecten op jullie Bee. Zag dat je ook al aan de kerstballen had geproefd. Smaakt het al naar meer? hihi
Fijn weekend!