dinsdag 14 februari 2012

Valentijn.

Vorige week hebben de kinderen van de knutselclub deze Valentijn beer gemaakt.
Het was een werkje wat de kinderen gelijk mee naar huis konden nemen.
Dit was het resultaat van een middagje muizen maken, er waren die middag niet zo veel kinderen.
Tussen de boven en onderkant van de muis zit een knijper.
Makkelijk om herinnering briefjes tussen te doen, of als bladwijzer.
Een paard met benen van muizetrapjes. 
Het niveau van de kinderen is niet zo hoog, waardoor wij veel aan het knippen en plakken zijn.
Er gaat veel tijd zitten in het zoeken naar leuke ideetjes.
Dan maak ik er een voorbeeld van, en maak ik ook malletjes van alles.
Dit vonden de kinderen helemaal geweldig om te maken. 
Ze waren er zo mee klaar, en toen ging het spel beginnen.
Hoe vaak kan je de ring om het oor gooien.
Toen de kinderen de andere week weer kwamen, vroegen zij, wanneer gaan we weer zo'n leuk spel maken?
Zelfs hier in huis heeft het al voor grote hilariteit gezorgd.
Voor volwassenen is het ook leuk om te doen.
Ik had het voorbeeld thuis gemaakt, en nam het toen mee naar club.
"Je neemt het toch wel weer mee terug he" werd er gevraagd.
Hoe bedoel je, kinderknutsels.

2 opmerkingen:

sylvia zei

wat een onwijs leuke knutsels voor de kinderen!!!
die knijpermuizen heb ik meteen naar DD doorgestuurd, leuk werkje voor de woensdagmiddag!!!
groetjes, Sylvia

Willy zei

Wat worden er leuke werkjes geknutseld. Ik kan me zulke middagen van vroeger ook nog met herinneren, kijk er met veel plezier op terug.
Groetjes