dinsdag 3 april 2012

Speldenkussen dag.

Katrien heeft op haar blog, vandaag 3 April, uitgeroepen tot "speldenkussen" dag.
Hiernaast rechts, zie je op veel blogs al mooie speldenkussens voorbij komen.
Ik ben ook eens gaan kijken wat ik aan speldenkussens heb.
Dit zijn ze niet allemaal, maar hebben wel een verhaaltje erachter.
Links boven heb ik op de middelbare school gemaakt, mijn eerste kennismaking met patchwork, en dan de Engelse manier, stof om papiertjes heen en dan aan elkaar maken.
Ik vond het toen een verschrikkelijk werkje.

Links onder een speldenkussen gemaakt door onze jongste dochter.
Gekregen voor Moederdag, ook op school gemaakt, met een lief gedichtje daarbij.

Zeg help mij eens even:
Wat zal ik Mama geven?
Een boek, een ketting, een mooie plaat?
Een doos met zakdoeken, of een lekkere appeltaart?
Ik weet het al:
Een mooi speldenkussen en............
Heel veel dikke kussen.

Lief he? 

Het speldenkussen in het midden is een kleintje die ik zelfgemaakt heb van een melkpak dopje.
Bekleed met vilt is het een makkelijk meeneem ding geworden.

Het zwarte speldenkussen rechtsboven is een werkje van een regiodag.
Wij hadden allemaal een stukje band gekregen met de opdracht daar een leuk werkje van te maken.
Ik heb toen deze muts daarvan gemaakt en won daar toen een leuk prijsje mee.

En dan de laatste rechtsonder heb ik ook zelf gemaakt.
Dat was een van de eerste dingen die ik maakte toen ik op quiltles ging.
De log-cabin was het eerste wat ik leerde en daar maakte ik dit speldenkussen van.
Tot zover mijn speldenkussens.

Nog even dit:
Ik vind het nogal eens rommelig in huis, overal ligt dan wat.
Meestal zijn het mijn spullen die overal liggen.
Knutsel dingen, quilt dingen, boekjes, tijdschriften, van alles wat.
Ik ben best wel met veel dingen tegelijk bezig.
Nou las ik laatst toch iets leuks:

BETER EEN CREATIEVE BENDE, DAN EEN OPGERUIMDE LEEGTE.

Dus daar hoef ik me eigen ook niet meer druk over te maken.
Fijne dag iedereen.

13 opmerkingen:

Quilting Moesje zei

Leuk verhaal bij mooie en lieve spelden kussens ...!
van de middelbare school zelfs !
Groetjes,
Simone

Shirley zei

Leuke speldenkussens, en een leuk verhaal, en jaaah, ik vind die spreuk GEWELDIG

inge zei

mooi mooi mooi! leuk initiatief van Katrien, al heb ik zelf niets met speldenkussens ;-)

katrien zei

Leuk je kussentje met hun verhaal.

Anoniem zei

Je hebt wel achter elk speldenkussentje een leuk verhaal. En die spreuk ga ik hier ook eens gebruiken.

sylvia zei

wat een leuke herinneringen heb jij bij je speldenkussen!!
en wat zijn er inmiddels veel de revue gepasseerd, he!
Katrien heeft een leuke actie op touw gezet!
ik heb op dit moment een opgeruimde leegte: af en toe moet je toch wel even schoon schip maken om weer overzicht te krijgen in je werkkamer en in je hoofd!
groetjes, Sylvia

Inge zei

Niet veel misschien, maar wel héél waardevol met al deze leuke herinneringen.
Gave spreuk!

Groetjes,
Inge

Yvonne aka sommeke zei

Jij hebt speldenkussentjes met fijne herinneringen en gedicht!
Die spreuk is reuze!!!!

Jeanneke zei

Had jij even een creatieve handwerklerares op de middelbare school! Enig, dat patchwork speldenkussen.
De andere zijn ook schatten, letterlijk en figuurlijk.
Groetjes,

Jeanneke.

Willy zei

Mooie verhalen bij je speldenkussentjes.
Groetjes,

Elizabeth zei

nou, met die spreuk ben ik het wel eens..
Wat betreft al die speldenkussentjes... ik heb één zo´n `kouwe` magneet.. die voldoet prima. Maar omdat ik tegenwoordig boven mijn naaispullen heb en beneden dus mijn spelden en naalden mis, loop ik al een tijdje te denken; ik moet eens een naalden en speldenkussen erbij maken. Dit is dus inspirerend voor mij.

Beertje Zonn zei

Wat een leuke speldenkussentjes met de verhaaltjes erbij.
Beren groetjes,

Beertje Zonn

Hermie zei

leuke speldenkussentjes hoor en een heel leuk gedichtje, mag ik dat gaan gebruiken voor mijn kleinkinderen? Kunnen ze mama mooi een speldenkussentje geven met een gedichtje. Ik ga ze het hier dan leren opzeggen.