donderdag 2 april 2015

Eigenlijk zou ik best wel wat vaker.............

......een blogje willen maken, 
maar het komt er gewoon niet van.
Ik heb ook veel respect voor degene die iedere dag 
of iedere week een blogje maken.

Met onze kleinzoon gaat het goed.
 
Wij hebben een Poolse schoondochter,
en zij is voor de bevalling naar Polen gegaan.
Toen Jan 9 dagen oud was 
zijn DH en ik een paar dagen naar Polen geweest.

Het is toch wel heel bijzonder 
om je eigen kind met een kind te zien.
Dat zijn GELUKS momenten!

En dit is een van de laatste foto's die wij kregen.
Daar moeten wij het nog steeds mee doen,
met foto's en filmpjes.
Over 2 weken komen zij weer naar Nederland,
en kan voor ons het genieten beginnen.

Dan moet ook het boxkleed klaar zijn
waar ik al een tijdje aan bezig ben.
Het moet nu nog gedubbeld worden,
en daarna door gequild.
Alles is op mijn nieuwe naaimachine gemaakt.
Een leuke opdracht om de machine te ontdekken.
 
 

Dan ben ik ook nog naar een Singer Featherweight dag geweest.
Dat was in Schiedam,
in het atelier van Betty Prins.
In de ochtend kregen wij een workshop van Francis (klik).
Zij liet ons de machine schoonmaken en smeren.
Het was een leerzame morgen.
Nu nog voor zo'n machientje gaan sparen!

Tijdens de goed verzorgde lunch door Betty,
kregen wij van haar ook nog een "Show and Tell".
Prachtige quilts kregen wij te zien!

In de middag gingen wij, onder leiding van Marlies (klik),
op de machientjes een naaimachine maken.
Wat een heerlijk geluid, al die snorrende singertjes te horen.
Het was een zeer geslaagde en leerzame dag.
Voor mij een dag met een gouden randje!

Dan was er ook nog de "Rommelmarkt" waar ik twee dagen geholpen heb.
De eerste dag alles uitpakken en neerzetten
en de tweede dag was de verkoopdag.
Een mooi bedrag van ruim 4.000 euro voor het clubwerk.

Ik ben ook al weer volop aan het trainen voor de Nijmeegse Vierdaagse.
Twee keer in de week, neemt best wel wat van je tijd,
maar het geeft zo'n heerlijk gevoel.
Thuiskomen met een heerlijk leeg hoofd
en soms pijnlijke voeten van de afstand
die dan gelopen is.

En daarom blijft er ook zo weinig tijd over voor een verhaaltje.
Ik hoop dat ik het zo weer een beetje heb goed gemaakt.
 
Fijne Paasdagen!


15 opmerkingen:

Marloeskreatief zei

Nou dubbel en dwars goedgemaakt hoor en ja soms zijn er tijden dat er andere dingen voorgaan ,ik denk maar zo altijd weer leuk als ik je in de kantlijn weer Zie opduiken .schatje je kleinzoon en zo leuk lekker hollands jan,je maakt een prachtig boxkleed daar zullen ze blij mee zijn ,geniet van hem als ie weer in de buurt is ,lieve gr marloeskreatief

dutchcomfort zei

Wat een leuke foto’s van kleine Jan! Bloggen moet lekker vrijblijvend zijn en soms heb je tijd en zin en soms niet. Geniet er maar heerlijk van dat ze over 2 weken weer in het land zijn!

Chris zei

Gelukkig dat je toch die kleine man zo snel kon zien en knuffelen, daar ver weg in Polen. Wat een pop!! Ja, bijzonder is dat hè, de kind met een kind!! Toch heel rijk.
Dat balkleed ligt straks wel klaar hoor, het is enig! Heerlijk vooruitzicht dat ze straks weer allemaal in de buurt zijn.

Annie Kingma zei

Wat een mooi box kleed voor je kleinzoon
Ja bijzonder je kind met nu zelf een kind.
Een heel gezellig blog, met veel nieuws.
Elke dag blog post maken lukt me ook niet.
Niet altijd nieuws of wat te showen.
En gun me de tijd ook niet als ik handwerk.
Succes met het wandelen, zo fijn. Ik heb het veel gedaan, nu lukt me nog zo 6 km.
Groetnis Annie.

Ria, zei

Ha Ans, dank je wel voor je reactie op mijn blog. (lang geleden dat ik bij jou rondgekeken heb; soms raak je gewoon blogadressen 'kwijt'.
Allereerst nog van harte gefeliciteerd met jullie heerlijke kleinzoon. Wat een lief manneke.
En wat ben je een bezige bij... pfff... en dan ook nog de vierdaagse-training. Petje af hoor.
Prachtig boxkleed. Wat zal hij straks kijken naar al die kleuren.
En de voetenzak vind ik ook helemaal geweldig. Gaan ze een hoop plezier van hebben. Feest als ze weer in Nederland zijn!
Groetjes, Rian

Ineke zei

Gefeliciteerd met jullie prachtige kleinzoon, wat een schatje. Trouwens, de quilt voor hem wordt ook prachtig!
Ook ik plaats niet zo vaak een verhaal op mijn blog, nu ik mij daar niet zo druk om maak, geniet ik er van om zo maar bijna wekelijks al dan niet 2 wekelijks een verhaaltje te schrijven.
Fijne paasdagen

inge zei

geniet van al die leuke dingen, veel belangrijker dan bloggen !

Quiltblog Janine zei

Wat leuk te lezen over je dagje bij Betty, de naaimachines. Ik krijg zomaar zin in zo'n featherweight, lijkt me zo leuk. Ik ga ook maar vast sparen?

sylvia zei

van harte met jullie prachtige kleinzoon, wat een schatje!!
succes met trainen, is een heel intensief gebeuren elk jaar!!!

Unknown zei

Wat een prachtige baby die kleinzoon van jou.

hij gaat heel blij zijn met zijn mooi box kleed!

10ekequilt zei

Heel herkenbaar Ans, soms vliegt de tijd.
Heerlijk om te horen dat je kleinzoon bijna weer naar Nederland komt. Wens je een mooie knuffeltijd en z'n boxkleed wordt prachtig!
Groetjes 10eke

Elizabeth zei

beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd met jullie kleinzoon. Bijzonder he? we hopen dat jullie er veel van kunnen genieten.

Johanna Zweden zei

Ja je hebt niet altijd tijd, maar vergeten doen we je niet.

Gefeliciteerd met jullie kleinzoon,

Mooi je boxkleed

Wat een leuk machientje is dat

Leuk zo een loppis

Fijn weekeinden groetjes uit Zweden

Hobbyrita zei

Wat een lieve kleinzoon ziet het eruit, een knap kereltje met een lieve snoet! Hier ga je nog heel veel plezier aan beleven, een kleinkind fleurt alles weer op in je leven. De rommelmarkt zag er de moeite uit en heeft goed opgebracht. Nu nog de vierdaagse, spannend!
Grtjes, rita.

Lida zei

Hoi Ans, lees nu pas dat je een prachtige kleinzoon hebt gekregen, wat een mooi kindje! Geniet er maar van, ze zijn zo groot! Groetjes
Lida